ROZDZIAŁ 1. GRAMATYCZNA TERAŹNIEJSZOŚĆ, PRZESZŁOŚĆ, BĄDŹ PRZYSZŁOŚĆ
Mówiąc, zazwyczaj myślimy, czy rzecz lub osoba o której mowa jest, była, czy będzie.
Jednak jak to jest, że postrzegamy czas?
Nie da się dotknąć, zobaczyć, czy usłyszeć czasu. Zegarki pokazują wartości jakie nastawiamy, a czas gramatyczny to nie to samo, co godzina.
Jak więc możemy się uczyć czasu gramatycznego? Do pewnego stopnia, możemy myśleć o czasie wraz z miejscem, jak w polach dla Przeszłości, Teraźniejszości i Przyszłości.
1.1. BE, HAVE, ORAZ DO, W ĆWICZENIACH
Czasowniki BE, HAVE, oraz DO mogą zbudować rdzeń naszych gramatycznych umiejętności. Możemy mapować nimi czas gramatyczny w języku. Proste ćwiczenia potrafią pomóc zapoczątkować i zachować giętkie językowe zwyczaje.
1.2. PRAKTYKA DLA UMYSŁU: MYŚLIMY PO ANGIELSKU
Z początku możemy odczuwać, że trudno się „zdyscyplinować” i świadomie kierować myśleniem. To bardzo ważne byśmy spróbowali i wybrali, w jakim języku mają być nasze myśli.
ROZDZIAŁ 2. FORMA CZASOWNIKOWA WILL
Czas rzeczywisty, w którym żyjemy, jest zawsze TERAŹNIEJSZY, taki sam,jak gramatyczny nań pogląd. Forma czasownikowa „will” jest jedną z owych form, którymi możemy kognitywnie mapować na rzeczywistą przyszłość. Sama forma jest TERAŹNIEJSZA.
2.1. VERB PRACTICE IN THE PRESENT, PAST, AND FUTURE
Not all verbs are regular. Irregular verbs happen to show speech sound patterns.
mean meant meant
meet met met
read read read
[I:] [Ɛ:] [Ɛ:]
CHAPTER 3. BE, HAVE, DO, AND WILL IN PATTERNS
Our core BE, HAVE, DO, and WILL can make patterns for the grammatical PRESENT, PAST, or FUTURE. We view the patterns as in a River of Time.
3.1. THE ASPECT: SIMPLE, PROGRESSIVE, OR PERFECT
Crossing the River of Time, we can extract the Aspects.
3.2. PERSONAL PRONOUNS
We could not learn good grammar without the grammatical person. We can learn the pronouns looking to our core verbs and our psychological sides.
3.3. ALL PERSONAL PRONOUNS WITH THREE ASPECTS AND TIME
We can picture the Simple, Progressive, and Perfect with all personal pronouns. Our picture may look like a chart. We use a color code, to encourage our syntax.
3.4. Personal pronouns in practice
We hold on to our mind practice from Subchapter 1.2 and exercise language patterns, thinking Time, Aspect, or Person, first or last.
CHAPTER 4. THE SIMPLE, PROGRESSIVE, AND PERFECT ON AN ABSTRACT MAP
Our minds have a natural habit to associate time and place. We can connote a few words we often use for space ― as ON, IN, and TO ― with the Simple, Progressive, and Perfect Aspects.
4.1. ASPECT MAPPING IN PRACTICE
Written or spoken texts do not determine our inner language. We can learn to focus on the Aspect though a phrase comes Time first, gather our verb forms from elements, as well as take language tasks „at the drop of the hat”.
CHAPTER 5. THE AFFIRMATIVE, NEGATIVE, AND INTERROGATIVE
We use our logical capabilities also when we joke. The meaning of what we say may depend on whether we affirm, deny, or ask a question.
5.1. THE LOGIC SO FAR
We happen to hear or say the FUTURE brings the things that are BEFORE us. We also happen to hear or say that PAST things are BEHIND us. In our minds, we could look FORWARD or BACK to events from where we always are, our PRESENT.
We can join this thinking in arrow cues, to exercise.
5.2. SYNTAX PRACTICE WITH VIRTUAL WORDS
In a virtual dimension, as a computer game, practice with virtual words might be as a bridge to language skill. Invented words allow exercise at the level of language form strictly. We also can use visuals for some help and fun, while we establish our language habits.
5.3. SYNTAX PRACTICE WITH REAL WORDS
We follow standard American English, in our real verb practice. Exercise with real words always comes next to virtual word workout, in our grammar course. Appendixes 2 and 3 in the Extras can help do the exercises.
Feel welcome to the Paths for Part Two and further journey!