5.3. Ćwiczenia: prawdziwa składnia i prawdziwe słowa

Witryna w przebudowie

Ćwiczenie 29. Codzienna amerykańska angielszczyzna używa skróconych form posiłkowych, co pokazuje też ćwiczenie 28, w Rozdziale 5.2. Możemy wrócić do oznaczania czasowników gwiazdką, jak w ćwiczeniu 19, w Rozdziale 4.1, o mapowaniu w praktyce.

 

’m:  am     ’re:  are     ’s:  is     ’ve:  have     ’s:  has     ’d:  had

 

Skrócone “is” możemy odróżnić od skróconego “has” jedynie w kontekście, jako że obydwa te słówka zostają skrócone do ’s.

 

Wszystkie czasowniki tutaj mogą być nieregularne. Proszę skorzystać z Dodatku 2, czy Dodatku 3, bądź użyć listy alfabetycznej form nieregularnych ze słownika lub internetu.

 

Exercise 29__Example

 

1. We ’re swimming.

 

2. It’s shone.

 

3. You’d gainsaid.

 

4. She’s eaten.

 

5. They’d woken.

 

6. He’s heard.

 

7. They’re working.

 

8. She’d spun.

 

9. It’s crowing.

 

10. You’ve spoken.

 

Ćwiczenie 30. Użyjmy naszych strzałek i językowej logiki, podając DRUGĄ oraz TRZECIĄ formę czasownika. W tym ćwiczeniu, nie każdy czasownik jest nieregularny. Możemy zapisać REG przy czasownikach regularnych.

 

Exercise 30__Example

 

1. We’re drawing.

 

2. She’s sung.

 

3. You’d written.

 

4. You’ve colored.

 

5. They’ve painted.

 

6. She’s swinging.

 

7. It’s ringing.

 

8. She’s left.

 

9. I’m dreaming.

 

10. We’ve played.

 

Zapraszam do drugiej części językowej podróży.

All paths of part 2

Feel welcome to tell me what you think

 

Reklamy

Zapraszam do dyskusji

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s